sábado, 2 de agosto de 2008

EL CANVI PER A GUANYAR


Ahir, en el Club Nàutic de Gandia, acompanyant a altres alcaldes de la Comunitat Valenciana, vaig recolzar a l’alcalde de Morella com a candidat per a dirigir el PSPV-PSOE. I ho he fet després de pensar-ho molt, de manera tranquil•la i reflexiva i convençut de que Ximo Puig representa el canvi real i necessari per a poder guanyar.
Jo vull guanyar, vull ser govern en la Comunitat, però com bé diu Zapatero, les victòries tenen que ser merescudes i fins ara no les hem merescut.
A diferencia d’altres, jo no crec que el Partit siga el problema, més bé pense que és l’esperança per a molta gent progressista i moderna que desitja un futur millor per a esta Comunitat. Això si, caldrà obrir-lo, potenciar-lo i donar-li força per a que, sense complexes, aspire a representar a una àmplia majoria de valencianes i valencians. I s’ha de fer des de l’orgull identitari de ser valencians, tolerants, mediterranis, amants de la llibertat , de la justícia social i del progrés econòmic sense exclusions.
Si volem guanyar caldrà, d’ara endavant, treballar molt, amb intenció, sumant a molts, donant confiança i solvència, guanyant credibilitat , defensant de manera oberta i clara als valencians i valencianes, pensant primer en les persones que volem representar, abans que en nosaltres mateixos.
Els alcaldes i regidors, gent pràctica i acostumada a treballar de persona a persona, tenim un paper fonamental per a donar-li força i difusió a este nou impuls de canvi per a guanyar.
Gandia vol sumar i contribuir, de manera respectuosa, al canvi per a guanyar, posant a disposició del Partit una Fundació Municipalista que atenga , assesore i acompanye permanentment als regidors i regidores de tots el municipis, grans i menuts, en la seua acció política diària. Pense que l’oposició no està tan sols per a la ingrata tasca de fiscalitzar al govern. Devem ser, de manera prioritària i si aspirem a governar, l’ instrument que canalitze, amb actitud humil i propostes ambicioses, els somnis i anhels d’una àmplia majoria de valencianes i valencians.
Cal canviar, però no simplement per canviar, sinó per a ser més i millors... Canviar té sentit, si és per a poder tindré de nou l’opció i l’ambició de tornar a guanyar.

Fins demà
Share/Bookmark

9 comentarios:

Jose Manuel Prieto Part dijo...

Clar... s'ha de deixar de veure el PSPV-PSOE com un problema. Ha de ser un repte il·lusionant el nou congrés, i no un maldecap insuportable.
Per cert, m'agrada això del municipalisme progressista.
Tan de bò puga ser una realitat...

Anónimo dijo...

Si no queréis que el PSOE sea un problema tendréis que salir como una sola persona déspues del congreso. Me gusta la idea de una fundación que apoye a los concejales y alcaldes, creo que debería hacerse en Gandia y contando con la universidad.
Suerte.

Anónimo dijo...

la avestrúz que puede volar como un águila!

En su comentario anterior MÉS SEGURETAT A MILLOR PREU.
Mi opinión es, igual que en el mundo de las ventas en la empresa,
Y para esto hay una ley que dice lo siguiente.
El acuerdo entre empresas es entre tres, la empresa que quiere comprar, la empresa que quiere vender, y el cliente final.

Jamás podrás vender a alguien algo, si este tiene la sensación que con lo que le vas a vender, él siente que va a perder.

Entre ayuntamiento, policía local, y ciudadano, ha de cumplirse esta ley, los tres bandos implicados en el servicio ha de estar satisfechos y ninguno de ellos, ha de tener la sensación que va a peder, por el acuerdo, por tanto.
No es bueno alardear de un acuerdo en el que solo gana una parte, no solo dos partes, sino las tres partes.
Y con respecto al personaje al que usted quiere respaldar para liderar el PSPV, se aplica lo mismo.
Hay que ver que por su apoyo, quien va a perder, sopesar las condiciones inicales de contorno, y finales.
En Valencia, necesitamos a un líder socialista, capaz de ser líder de todos y para todos, los socialistas, y los ciudadanos, no debe pesar solo la componente de simpatía por alguien, ni debe primar su elocuencia en general, sino, la capacidad personal de liderazgo que no genere una corriente contraria más fuerte que la que puede unir.
El hecho diferencial de socialismo en la CV, requiere de actualizar al adversario político y guiarse por la capacidad resolutiva del líder.
Aquí, si nos vemos avocados a lo de siempre del clan de familias socialistas, nos veremos ante un fracaso de personas, ideas, acciones y en definitiva, fracaso en la defensa de los intereses de todos.
No hay que inclinarse por alguien si este no desvela capacidad de unir a todos, por mucha valía personal y curricular que pueda tener.
En Valencia, necesitamos a un socialismo joven, sin complejos, y sobre todo que convenza al público elector más que a la simpatía personal.
En valencia, necesitamos a un líder que une, y que de esa unión, sea capaz de convencer al más escéptico pro su entereza en las propuestas y actitudes pulcras en su gestión.
Sur- Este

Anónimo dijo...

Per supost si tu acompanyes a Ximo Puig, crec que el millor que podem fer es votar per ell tots els militants.
Serà la manera d'aconseguir que tu pugues tenir un llarg recorregut al nostre partit.
Som molts els que depositem les nostres esperances en la teua persona i creiem que estas en la direcció més encertada.
Ànim i amunt!

Anónimo dijo...

Esto está muy bien, pero creo que alguien os debe recordar que la cifra total de desempleados en 2.426.916, la mayor desde abril de 1998, según el Ministerio de Trabajo. Vosotros seguid así, y el paro seguirá subiendo.

Browner...Seguro? dijo...

Jose Manuel me parece perfecto y totalmente democrático que optes libremente por uno de los candidatos, pero habéis previsto el día después si no resulta elegido "este" candidato?, que va a ocurrir en el PSPV?, ¿lo mismo que estos últimos años?, ¿no sería mas lógico que todo el partido trabajase en un solo sentido de cara a poder volver a gobernar?, mucho me temo que una vez mas volverán los dos bandos, los ganadores y los perdedores y mientras esto no cambie, creo que desgraciadamente está muy mal el futuro del PSPV

Ojala me equivoque...¡¡¡¡

Anónimo dijo...

No pasa nada, ahora que vais a quitar lo de "País Valencià" de vuestras siglas seguro que arrasáis.

José Manuel Orengo Pastor dijo...

Crec que Puig és l'opció, en estos moments, més sólida. Però, si algo tenim clar és que guanye qui guanye, i siga qui siga el secretari o secretària general del partit, comptarà amb el recolzament de Gandia i el meu propi.
I si algú del partit no pensa així, la porta clara.
El congrés és la solució unànimement acceptada.

Miguel dijo...

Hola Jose Manuel, soy un compañero de Manises. Sigo frecuentemente tu blog, porque tengo un amigo en Gandía que está en las Nuevas Generaciones del PP y tu blog me es muy útil para darle caña cuando hablamos de la política municipal de nuestras localidades.
Sigue así y no cambies.
Respecto a tu apoyo a Ximo Puig, la verdad es que discrepo bastante. A mi Ximo no me ilusiona, sinceramente. No lo veo candidato a presidir la generalitat. He seguido a los precandidatos y el que de verdad me ha ilusionado, el que ha conseguido que "vuelva a correr la sangre por mis venas" es Francesc Romeu.
Un fuerte abrazo y sigue así, no cambies.
Miguel Tejero