domingo, 25 de noviembre de 2007

BUSCANT EL CAMÍ

Esta setmana hem tingut coses bones (Premis Literaris, impuls de la Generalitat al V Centenari, etc.) i coses roïnes (retardament de l’hospital, problemes en l’adequació del Col·legi San Francesc de Borja, etc.). Però, d’entre totes, hui vull fer referència a l’especial virulència dels atacs de l’oposició cap a l’alcaldia i fins i tot cap a la meua persona.

Jo entenc que és difícil- i a mi no m’agradaria estar en eixa posició -tindre que trobar-li el gustet a estar buscant contínuament el desgast de qui governa, fent aflorar sentiments fingits d’indignació, acompanyats d'insinuacions dolentes i mitges veritats. Clar, front a qui sap que estàs perdent un poc els papers, sempre tens l’excusa de dir per tota disculpa: “Què vols? Jo estic a l’oposició”.

Crec que quasi tot el món, si puguera triar, buscaria dedicar el seu temps a treballar per a millorar la seua ciutat i la qualitat de vida de les persones que en ella viuen. És més, en alguna que altra ocasió, esta força poderosa actua en gent del Bloc i del PP, malgrat estar a l’oposició. Però el problema ve en que hi ha alguns que no poden triar, ni volent.
I no és perquè no se’ls done l’oportunitat, ni perquè ens hagem convertit de sobte en una espècie de partit dretà, sinó més bé perquè, en el rol de candidats, no saben explicar encara què els ha passat en les eleccions municipals. O, tal vegada, “els partits” i les assemblees de parroquians no els deixen ser govern a Gandia. Els queda, per tant, ser lleial oposició o traure punta de qualsevol errada fins el cansanci o fer sofismes amb rodes de premsa efectistes, plenes de teatre de segona, per a desprestigiar.
Ja serà difícil que, des d’eixa opció, agafen alguns el prestigi que no tenen.

Jo crec que buscant l’encert anem pel bon camí. Per més que a alguns els moleste, tenim el deure d’innovar i buscar la combinació de donar participació amb l’efectivitat.

Cal contraposar l’autenticitat de la sana ambició per a ser més útil a la ciutat que ens ha triat front a la política de l’aparença o la del discurs retòric. Aquells que practiquen esta política-ficció, jo estic convençut que van per mal camí.

Fins demà
Share/Bookmark

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Estimat alcalde; continues seguent politicament correcte inclús al teu blog particular. El que dius, es el que pensem molts però amb natularitat i elegancia.

Particularment pense que els partits de l'oposició estan fent la seua tasca de forma que ells es desgasten a sí mateix. No hi ha mès que vore els resultats del Bloc, pese al control de la TVG que teníen l'anterior legislatura.

Hem de centrarmos a la tasca de Govern que sempre es millorable.

Anónimo dijo...

Exacto , la politica que estamos viendo por parte del PP a nivel nacional , autonomico y en Gandia es una politica DE CIENCIA FICCION o diria mas , y es que a veces la realidad supera a la ficcion.
Es de pena verles , oirles y realizar unas actuaciones que rayan en la ilegalidad mas descarada . Pero esta derecha no conoce limites y es capaz de lo inimaginable.
Yo estoy convencido de que van por el mal camino , pero si lo hacen y siguen en sus trece sera porque ellos pensaran que asi van a sacar votos y la verdad es que no me fio ni un pelo de su actitud.
A nivel local mas de lo mismo , asi que toca seguir trabajando por la ciudad y hacer politica de verdad para que la ciudadania sienta esa proximidad que tanto necesitamos todos.
Hasta pronto . Saludos.

Anónimo dijo...

LA FRASE DEL DIA:

"Recordeu que es volia que l’ajuntament fora un cristall de roca, fort i transparent. De roca, de moment sí que ho sembla, però transparent ja és una altra cosa".

Josep M Moya

Anónimo dijo...

Créeme Sr. Orengo que no estamos acostumbrados a que os llamen Hooligans por lo que sea.
Pensaba que en Gandia la gente o al menos los de la oposición están a la altura de todo, pero insultar no es más que un indicio de la bajeza moral y cultural por parte de los que insultan.
Por favor PP y Bloc, si un mínimo de cultura tenéis, podéis expresar loq que queráis pero sin insultos. A caso no sabéis que mancha lo que sale de la boca más lo que lo que entre por ella.
PP y Bloc, un mínimo de altura os conviene, sobre todo para que dejéis de ser un espejo de la bajeza moral y cultural en esta sociedad.
Vuestro problema ya no es que habéis perdido, sino el más grave es que comportándoos así no tenéis camino del fracaso perpetuo asegurado.
¿Decirme claro que habéis hecho por Gandia, y cuánto habéis cobrado por ello? Un poco de vergüenza os conviene a los del Bloc, y un poco más de cordura al PP.

Anónimo dijo...

Señor Orengo,dedíquese a gobernar Gandía y deje a los partidos de la oposición,que habla más de ellos que ellos mismos.


Igual es porque si habla de su gobierno se deja en evidencia.

Anónimo dijo...

Una pregunta. ¿Qué diferencia hay entre GTV y C9? Poca. Control partidista y calidad pésima.

Anónimo dijo...

Por favor , un poco de seriedad y menos mentiras y manipulaciones . Lo de canal 9 no tiene nombre y a su lado cualquier tv es infinitamente mejor en todos los sentidos.
Menudo varapalo le da el tribunal constitucional al PP y es que son de juzgado de guardia estos MUCHACHOS DEL PP . Hasta este tribunal les acusa de falta de respeto y ellos como si nada pasara .
Por cierto hoy leo en el diario levante una publicidad de la CADENA COPE y casi me caigo de la silla . Pone alli cuatro adjetivos de como es la linea de esa emisora y no se cual de ellos es mas MENTIRA.
Bueno , lo que hay que oir y leer cada dia en este pais .

Anónimo dijo...

Moya lo mejor que puede hacer es callar, pues se le dedicaron muchos más minutos que al mismísimo alcalde. Incluso hubo gente que llego a creer que “il condottiero” tenía un problema de suplantación de personalidad. Sólo les faltó cambiar el logotipo de GTV por el del BLOC. Hubiesen sido más sinceros con los gandienses.