jueves, 29 de marzo de 2007

PARLANT S'ENTÉN LA GENT

Hui torne content a casa. Hem sortejat 186 vivendes (VPO) en el Grau, i he comprovat, en persona, la necessitat imperiosa de garantir la vivenda a tots els ciutadadans com a un dret per llei, en la propera legislatura (el meu compromís com a candidat a pròxim alcalde).
Torne satisfet també per una altra qüestió: he arribat a un acord amb els veïns del Centre Històric per a poder donar-li fluidesa a L’Urbà i, al mateix temps, no perjudicar la barriada o afectar-la el mínim possible.
L’ acord consisteix en deixar estacionar en un carril fora de l’horari escolar, però no permetre l’estacionament en dies lectius durant la franja compresa entre les 8,30h i 18 h (en este horari es permetrà parar per a esperar als xiquets del col·legi, però no estacionar). D’esta manera, sempre quedarà un carril lliure per a que puguen circular els autobusos de les dos línies que passen pel carrer Carmelita Rita.
A més, hem acordat eixamplar uns centímetres la vorera per a llevar l’efecte carretera que tenia el carrer amb dos carrils i voreres estretes.
Crec que els veïns estaven contents perquè han comprovat que l’objetiu era clar (donar-li preferència al transport públic, afectant el meys possible als veïns ), i jo també, perquè he vist trellat, voluntat de diàleg i comprensió, tot i que defensaven la seua postura.

Què fàcil és arribar a un acord quan, amb honradesa i bona voluntat, ens posem uns al lloc dels altres.

Fins demà.

Share/Bookmark

9 comentarios:

Browner...Seguro? dijo...

Pues siento mucho decirlo pero este acuerdo creo que no va a tener nada de bueno...el proximo lunes lo veremos las colas que se van a formar a las horas de entrar o salir los niños del colegio, porque los padres van a estacionar todo el tiempo que quieran.... ya lo veremos, ademas entonces porque los vecinos de republica argentina, avda beniopa, benissuai, etc.. etc... tienen que estar de acuerdo en que les quiten plazas de parking para que pare el bus?... por esa misma regla de tres.. todos en contra de las paradas del bus y de las menos plazas para aparcar para que pueda girar por algunas calles... creo que es un error ceder ante estas presiones de unos pocos.. pero bueno, todo bien tampoco lo puedes hacer.

Anónimo dijo...

Hoy he leído esta noticia en LAS PROVINCIAS y me ha parecido entender otra cosa. ¿Si se trata de un acuerdo, si realmente no se elimina el segundo carril sino que se toman otras medidas alternativas para perjudicar lo mínimo a los vecinos de la zona ...por qué dicen que se ha cedido a la presión de los vecinos y se ha eliminado el carril?
Y otro comentrario: ¿a quien le interesa utilizar los términos "presión", "reivindicar", "exigir"... en lugar de los que ud. utiliza .."hablar", "acordar", "dialogar", "consensuar"? EL MATIZ ES IMPORTANTE.

Anónimo dijo...

Dice Vd. que tenemos que estar contentos? pues le diré lo que ha pasado:
- su concejal de transito ha sido desautorizado por Vd.
- Los vecinos tienen un 80% de descuento en la ORA para aparcar todo el día si les rota (se supone que la ORA sirve para dar movilidad a los vehiculos estacionados, no para recaudar, ¿no?
- Les ha puesto un vigilante en el parking público, y yo me pregunto, ¿porque en los otros que hay en Gandia no se pone?, ¿son más guapos los privilegiados que viven en el centro histórico?


Por cierto, que lo de que no van a paralizar el tráfico a la salida de los colegios no se lo cree ni Vd.

Vd. dice que ha vuelto contento, pero se equivoca, los que están pegando palmas con las orejas son los vecinos que los "pobres" viven en una zona privilegiada y la que más valor por metro cuadrado tiene en la ciudad, pero les regalamos todo esto...


- Y ahora ¿quitarán las nuevas plazas de zona azul que pintaron en las calles adyacentes al ayuntamiento, para compensar a la empresa de la ORA por las que se habían quitado de la calle Carmelita Rita o, ya puestos las mantenemos y así la empresa de la ORA también estará contenta?

Si está contento, póngase un 10 y si no, no pasa nada, las consecuencias las pagamos todos, tranquilo.

Anónimo dijo...

Señor Orengo soy una ciudadana de gandia que le agradece con lagrimas en los ojos la gestion que i el esfuerzo que hace el ayuntamiento por ayudarnos a encontrar una vivienda digna,por favor continue porque la gente normal con necesidades nomales le necesitamos.

Jove de Gandia dijo...

Estimat Sr. Orengo

Cada dia que publica una reflexió en el seu quadern, i a mesura que ens acostem a la nova cita en les urnes, me recorda més vostè a D. Adolfo Suárez. Com dia ell, “Puedo prometer i prometo ...”
És a dir, està clarament en pre campanya electoral i accelera les seues propostes “innovadores” per a no perdre la cadira. Tinc que dir-li, malgrat reconec la seua bona voluntat, me sembla molt trist que se n’adonen ara dels vertaders problemes dels ciutadans jovens. Vostè, no es un candidat com els altres perquè ja tingut la possibilitat de revertir situacions com el de la vivenda. I ara ens parla de necessitat imperiosa i compromís com candidat a pròxim alcalde.
He consultat la pàgina d’urbanisme i habitatge i les dades parlem clarament:
•54 habitatges en cessió del dret de superfície a 75 anys, sector Beniopa-Passeig (06/10/2005)
•12 habitatges c/Oltra (Grau de Gandia) (16/06/2006)
•8 HABITATGES VPO C/ CÍSCAR (30/11/2006)
•120 VPO en venda - promoció Benipeixcar III i Universitat (26/01/2007)
•186 VPO en venda sector Les Foies (29/03/2007)
La meua lectura és, 380 vivendes (en projectes no finalitzats, ni tan sols les 54 vivendes del 2005) de les que 306 (un 80% i bon grapat de vots) a menys de sis mesos d’opinar sobre la seua gestió a l’ajuntament. Crec que fa massa olor... A més, tenint en compte que vosté es un alcalde jove i, per proximitat, deuria conèixer sobradament la realitat. O bé li passa exactament igual que a ZP, que ja no sap ni el que costa un café?
Volem politics considerats i que no es dediquen a fer fum cada quatre anys.
Gràcies

Anónimo dijo...

Això que diu el jove de Gandia de "vendre fum" em recorda molt a les 2 o 3 consignes que s'han inventat els torroners per a intentar guanyar les eleccions.
Per supost, el sr. Orengo també está en precampanya i per supost, igual que tots els candidats, també té que elaborar i presentar un nou programa electoral amb noves i millorades propostes. Això es criticable o és, senzillament, el seu deure?
I si el jove de Gandia pensa que Orengo es un polític llunyà que viu en una altra òrbita i no s'entera del que passa a Gandia, ni què val un café ... senzillament, no el coneix.

Anónimo dijo...

Leyendo todas estas opiniones me doy cuenta de lo difícil que debe ser eso de gobernar (y encima, al gusto de todos) y la paciencia que debe de tener. Los de la cola se quejan de las mamás que dejan los niños en el cole, las mamás de los que les pitan, los que aparcan en doble fila se quejan ahora de las medianeras, los conductores de autobuses se quejaban de los que dejaban el coche en doble fila, los del centro se quejan porque se sienten perseguidos, los de la periferia se quejan porque los del centro estan privilegiados .. Y encima aún ha de jugar usted a lo "cifras y letras" a ver si sabe cuanto vale un café.
No se caliente tanto el tarro y deje la faena a alguno de estos tan inteligentes lectores de su blog. Seguro que tienen la solucion DE TODO Y PARA TODOS.

Jove de Gandia dijo...

Sr. Anònim

Totalment d’acord que no sols els socialistes venen fum, també ho fan les dretes. Encara que crec que vostè mateixa es desacredita, o millor dit, es posiciona al nomenar al altre partit polític com a “torroners”. Això mateixa, el fum, és la raó del allunyament de la classe política i la resta de la societat.
Per suposat, que el Sr. Orengo està en el dret de fer propostes com a bon candidat. El que jo li demane és que porte a termini les seues idees i que no deixe els deures per al final del curs. I per descomptat, li ho pregaria al pròxim alcalde (siga roig o blau).
A mès, crec que el tema de la vivenda és un problema seriòs, greu i urgent que s’ha convertit en inaccessible per a molts “mileuristes”, inclosa la VPO. Dret que deuria estar garantit segons la Constitució Espanyola.
Per altra banda, dir-li Sr. Anònim, que probablement conega millor que vostè al nostre alcalde i la seua humanitat (es vostè qui trau conclusions precipitades). Per això mateixa, li demane al Sr. Orengo major esforç i que el seu afany siga constant al llarg de la legislatura. Mai serà prou...

Anónimo dijo...

Al jove de gandia le diria que se descalifica el mismo totalmente al decir que el Sr Orengo no sabe lo que cuesta un cafe .
Mira jove de gandia el que no tiene ni idea de lo que vale un cafe eres tu , por favor , como se puede ser tan prepotente y decir tantas MENTIRAS .
Mira jove de gandia a una hora de camino te se ve el plumero de la MENTIRA y ya sabes quienes son tus compañeros de viaje.
Mira jove de gandia , no debes ser tan joven cuando te refieres a Adolfo Suarez y no se que mas sandeces dices y para humo el rey del humo y del turron ya sabes donde esta y sus acolitos tambien.