martes, 13 de febrero de 2007

Un dimarts i 13 molt afortunat

Hui, dimarts i 13, és també un bon dia per a la nostra ciutat. Esta matí, hem posat la primera pedra de la nova biblioteca i centre d’autoaprenentatge del Campus de Gandia. En juny de l’any que ve, podrem disfrutar d’ un magnífic edifici, moderníssim, on s’incorporaran les últimes tecnologies. El centre està pressupostat en 11 milions d’euros, sufragats al 100% per la Universitat Politècnica de València. I el podran usar tant els alumnes universitaris, com qualsevol ciutadà de Gandia.

Esta nova infraestructura acadèmica és un exemple més de cóm d’important és comptar amb poderosos aliats per aconseguir coses per a Gandia. Cal estar obert a tot i a tots, amb l’ham a punt per a pescar oportunitats que, moltes vegades, no ens costen ni un gallet.

La Universitat Politècnica de València, amb el seu rector Juan Julià al front, és un dels nostres poderosos aliats. La implantació de la Universitat a Gandia està sent un jaciment d’oportunitats inesgotable. Gràcies al Campus, ara som una ciutat universitària (és a dir, un estudiant pot completar tot el seu cicle formatiu sense eixir de Gandia). A més, la Universitat ens ha permés augmentar les dotacions públiques per al conjunt de la ciutadania (com a exemples, esta futura biblioteca i l’actual saló d’actes, que tant partit li estem traguent). I, per suposat, la Universitat, com a centre investigador i d’estudis, ens aporta una transferència de coneixements molt útil per a créixer a bon ritme.

Des d’ací, vull donar les gràcies als nostres poderosos aliats, com l’actual directora del Campus, Manela Fernández, o el senador Joan Lerma (ens ha portat el tribunal contra la violència de gènere), o el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Juanjo Moragues (ens arreglarà el riu i implantarà el Centre d’Interpretació de les Marjals i recuperació dels ullals)…, etc. En són molts i espere que cada dia en siguen més. Crec que és important, i una tasca de tots, treballar per seguir sumant complicitats tan fructíferes.

Fins demà.

Share/Bookmark

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Com es nota la diferència. Uns treballant i buscant la millora de la nostra ciutat i la dels seus ciutadans i d'altres montant numerets i soparots a quatre mesos d'eleccions.
Cal seguir treballant.
Endavant...

Anónimo dijo...

Hola Jose Manuel,

Soy un antigüo alumno de la Escuela Politécnica de Gandia, y me ha parecido curioso que después de tanto tiempo estando aprobado el proyecto, se haya puesto la primera piedra hoy (supongo que es por la proximidad de las elecciones). Me parece fantástico que se invierta en la universidad y que cada vez se haga más grande, pero si tenemos que esperar 4 años para cada mejora, supongo que los alumnos acaban la carrera antes de poder disfrutar d eestos servicios.

Un saludo.

Xavi dijo...

Me parece genial, señor alcalde, genial.

Pero...al igual que cuando algo es mérito personal, o de su gobierno o partido, lo dice a voces, desearía que también dijera cuando algo no es mérito suyo, y mucho mas, cuando lo paga un estamento oficial dependiente de la Generalitat (si no estoy confundido).

A caso los problemas que tenemos hoy en día, son problema del Partido Popular?

Que yo sepa, el PSOE lleva gobernando Gandia prácticamente desde que se inventó la rueda, para así ocasionar problemas de tráfico.

Gracias por permitirme expresar libremente, es un placer opinar aquí.

Anónimo dijo...

Hola Xavi,
Supongo que sabes leer: en el inicio del comentario ponía que este edificio lo ha pagado completamente la Universidad.
A mi me parece que uno de los defectos del señor Orengo es precisamente el contrario de lo que tú le acusas. Estoy harta de ver cómo lo da cancha a Moya y compañía (esos sí que son los que se cuelgan las medallas). Tampoco entiendo porqué es siempre tan diplomático y políticamente correcto hablando. Creo que es demasiado abstracto y siempre reparte los méritos a un conjunto, a la suma de esfuerzos, a la ciudadanía etc.
Pienso que debería dejar claro que él es "the boss" y que muchas de las cosas que se consiguen es gracias a su capacidad de liderazgo, de mover los hilos y de involucrar a mucha gente.

Anónimo dijo...

El mérito es conseguir que "otros" te hagan cosas y encima te las paguen. Y ese mérito si es de Orengo. Como conseguir que el Ministerio te pague la remodelacion del puerto con la escusa de la Copa America, por ejemplo.

Anónimo dijo...

El edificio de la biblioteca va a ser pagado por la UPV, pero los terrenos, como los que hasta ahora está ocupando el Campus de Gandia, son de titularidad municipal.