domingo, 21 de enero de 2007

TORMENTO

Quan u camina pel centre de la ciutat, és ben probable que es trobe amb un xicot de peculiar caminar- encara que normalment va en bicicleta-, no massa net però amb el monyo ben fet i molt més espavilat del que u pot pensar a primera vista. Li diuen Jose Antonio Cortés, més conegut per “Tormento”.

La meua relació amb ell ve de lluny. Els dos vivíem en la plaça de Benipeixcar. He de dir que, sense ser un intel·lectual, em sembla un esperit lliure que arreplega sensacions i percepcions extraordinàries, que no para de parlar, riure’s (és el que més m’agrada d’ell) i sempre diu allò que li ve en gana.

Els dos vam competir per ser Ninot Indultat quan jo era regidor d'Hisenda i ell ja era Tormento. Crec que injustament el vaig guanyar i va vindre a què em partira amb ell “el premi en metàlic”, perquè així és com havíem quedat. Me’l va cobrar a mi i a l’autor de la broma (un conegut empresari). La conclusió era clara: Tormento havia cobrat dos meitats (a dos persones que ens considerem espavilades) d’un premi en metàlic que no existeix.

Eixe dia vaig aprendre una lliçó: pots ser més imbècil que u a qui consideres com a tal, sense adonar-te’n. Des d’aquell dia, considere a Tormento com un igual, tant o més llest que jo i al que cal escoltar per a vore que va dient per ahí. Ell es para quan em veu pel carrer, perquè sempre li cau algun que altre euret.

Tormento porta molts mesos anunciant que un tal “Conde Negro” (sic) fracasarà i no guanyarà mai, per diverses i contundens raons que ací no vull repetir.

Últimament, quan em veu, em diu: “Orengo, tu que eres l'Alcalde del poble, tens que perdonar a eixe Conde torpe, perquè la veritat és que no sabia el que es feia…”

... Com per a no escoltar-lo...!!!

Fins demà.


Share/Bookmark

6 comentarios:

Anónimo dijo...

AIXÒ FALTA QUE VAGES DONANT IDEES. ARA EL CONDE NEGRO, O ERA EL MONJE NEGRO... ENCARA LI'N DONARÀ MÉS...

Browner...Seguro? dijo...

Cuanta razon, ya hace tiempo que tengo en mi blog el video de Tormento hablando de politica y del "conde negro"... es real como la vida misma, quien lo diria que sepa tanto, viendolo como va...

Si alguien quiere ver el video..donde opina de gandia aqui esta..

http://brownerblog.blogspot.com/2006/11/tormento-habla-de-poltica-de-gandia.html

Anónimo dijo...

También hoy tiene razón, a veces hay que ver las cosas desde diferentes puntos de vista y desde diferentes sabidurías. Y a lo mejor hasta José Antonio tendría un plan B, un plan B respecto al turismo en Gandia.
Ahora que se esta hablando de FITUR, recuerdo que hace tiempo que se habla de desestacionalizar el turismo de playa, ¿ Alguien ha pensado que a lo mejor esto no es posible, y que lo que tenemos es lo que hay, y que por lo menos habría que dedicar los mismos esfuerzos hacia otros sectores con el mismo bombo y platillo.
En definitiva me gustaría que tuviera un plan B, o mejor aun un plan I+D+I, y el colmo seria que lo explicara.

Anónimo dijo...

Alcalde:
Muchas palabras, muchos gastos, mucha sonrisa, pero quién manda de verdad en Gandia es el BLOC.
Y ESO LO SABEMOS TODOS.
Cuando el Bloc le retire el apoyo, adonde va a ir?

Anónimo dijo...

Tens raó. Tormento hi és una lliçó per als que van de "sobraet" i menyspreen a les persones sense conèixer-les i jo que també els conec ...de veritat que és espabilat.

Browner...Seguro? dijo...

Anonimo ultimo.. que pena de comentario, quien manda en Gandia es quien sumados todos los votos de todos los concejales elegidos por el pueblo tiene la mitad mas uno.. nunca lo olvides, al final siempre manda quien la mayoria de los votantes quiere.. y por otra parte, y si mandase el bloc ¿seria el fin del mundo o que?.. pronto hay elecciones y es muy facil, se vota a una opcion para que consiga mayoria y entonces se le acusara de rodillo como en las mejores epocas de pepa frau, o sea mal si voy y mal si no voy.. mejor asi, que el poder absoluto.