sábado, 11 de abril de 2009

EL TRAMVIA DEL GRAU


Tots hem defensat que és fonamental per a Gandia dinamitzar la platja en hivern i el centre històric en estiu. És una tasca àrdua i ben difícil d’aconseguir perquè, a diferència de Benidorm, a Gandia, la ciutat i la platja no estan juntes.
Ara, per fi, tindrem l’oportunitat d’unir la platja i el centre amb un tramvia. Units per a sempre (la infraestructura té una amortització de 100 anys. De manera ecològica, (va amb electricitat que es pot produir amb el sol i el vent) i amb la màxima qualitat i prestigi (tindre tramvia és un fet diferencial i de capitalitat).
El Centre Històric quedarà unit al Port. Dos dels motors més potents de present i futur tindran un cordó umbilical que els ajuntarà de manera permanent. El millor comerç i la millor platja aniran de la mà per sempre.
Tan sols té un inconvenient: és molt car.
Segons estudis, estarem en un cost mínim de 25 a 30 milions d’euros. Una inversió quasi impossible per escometre-la en solitari per part de l’Ajuntament de Gandia.
Però, en estos moments, tenim l’oportunitat de fer-ho possible. Ho podem fer possible amb la priorització de la inversió del Pla Camps. 16 milions d’euros farien realitat la construcció de la infraestructura per part de la Generalitat Valenciana; sòl, plataforma, tramvia, via i xarxa energètica. La resta -vehicles, tallers de manteniment, gestió, etc.- ho aportaria l’empresa pública o una empresa de transport mitjançant l’oportuna gestió concessional.
El preu aproximat del bitllet de tramvia: 1 euro. I amb eixe bitllet tindríem inclòs L’Urbà de Gandia i el nou urbà circular de la platja.
Després parlarem de ampliar-lo i fer una xarxa comarcal que unisca platges, Universitat, Ciutat Esportiva Olímpica, hospital, etc.
Em fa la sensació que estem davant d’una decisió d’ara o mai. Tots portem anys prometent el Tramvia al Grau en els nostres programes electorals, però ara tenim a la mà l’ocasió de fer-ho realitat. Sincerament crec que no la deuríem deixar passar.
Fins demà
Share/Bookmark

20 comentarios:

Anónimo dijo...

Si tan d'"ara o mai" és, més val que es faja l'impossible pero a que es porte a terme, ja que pot ser el element diferènciador entre un futur més vertebrat i cohesionat de la ciutat i la comarca o un futur en la línia d'ara.

Si s'em de baixar un poquet els pantalons amb la generalitat, que així siga.

kiss-bis dijo...

Hola Jose Manuel, (escribo en castellano porqu aunque hablo valenciano, lo escribo fatal jaja) me parece genial la idea del tranvia del grau de esa orma estaria mas unida y comunicada esa zona con el centro de la ciudad, asi es genial y esperemos poder isfrutar de ello pronto.

Sur dijo...

Siempre he creido en ti,y me consta por experiencia y viendo a gandia como es, sé que eres uno de los mejores administradores y constructores de planes que benefician a todos y hacen de Gandia un centro dinámico turístico de primer nivel.
nada se puede obtener a cambio de nada, lo del tranvía es de verdad un salto hacia la riqueza de todos.
Sigue así Orengo, un Gandiense que realmente hace bien su trabajo, mirar para todos y hacer que todos mejoren su vida.
Adelante.
Sur

Norte dijo...

El tranvia es una tonteria más de las que nos estas contagiando, sabes demasiado que no vas a poder unir la playa con este tranvia y habran que hacer transbordos del autobus, mejora la marina, hoy hay cosas mas importantes en esta ciudad dejate de hacer el tonto que en esta legislatuara te estas cumpliendo de gloria.

Javier Ruiz Merino dijo...

Un tranvia al grau es un projecte molt però que molt interessant. A més valdrà més barat que anar en la marina gandiense, que damunt estàs contaminant molt. Si es un euro està molt bé. Mentre que no passe com el parking del prado o del serpis ...

Browner...Seguro? dijo...

Estoy completamente seguro que el PLAN CAMPS no va a aportar absolutamente nada para el tranvía y es mas, de los prometidos 16 millones de euros no llegara ni uno y en las posteriores ruedas de prensa se acusara a ti y al ayuntamiento de dejar perder los 16 millones por no presentar los proyectos como tocan..¿que apostamos?

Anónimo dijo...

I qui el mantindrà? Estudis recents parlen de 5000 viatgers diaris perquè aquest mitjà no ja que siga rendible, si no que es puga mantenir. Si l'Urbà ja és deficitari, ja que els potencials usuaris, gent major i els xiquets d'escola, van debades, com vol mantindre un mitjà caríssim d'engegar i més de mantenir? Toque terra senyor Orengo.

Ximet dijo...

El tranvia es un proyecto muy interesante que hace años que debiera de haberse puesto en marcha, noestaria mal aprovechar la via del tren ya existente pues como se deban de expropiar otros terrenos el coste se dispararia

La clave no es otra que plantearse la playa como prolongacion de Gandia, unir Gandia-Grau y Playa en un uno, con la gente joven de Gandia viviendo en la playa como 1ª residencia, con servicios, centros sociales, biblioteca... es absurdo tener los apartamentos cerrados casi todo el año, ¿para que contruir mas en Gandia si tenemos en la playa miles de apartamentos? El tranvia seria un paso mas para dotar de infrastructuras a la playa

Anónimo dijo...

Els seus blogs cada vegada són més inspiradors, fa que ens sentim orgullós de la nostra ciutat, del nostre progrés, mentre alguns inverteixen el seu temps criticant sense trellat i ficant entrebancs per tal de fer-lo fracassar, les mesures socials, el futur palau de congressos, la ciutat de la innovació, la remodelació dels carrers de gandia, les infraestructures esportives o les escoletes, entre d’altres, demostren que ací, Gandia no para. Enhorabona per tan magnífica decisió.

Anónimo dijo...

Sr Orengo, di el Grau y la playa no estan unidos es porque usted y coprusa no han querido.
Hagaselo mirar, y no venga a darnos lecciones de nada

Anónimo dijo...

Poned el tranvia que es una aventura ir con la marina a Gandia.
Torro que deberia pedir que llegara hasta el final de la playa no quiere que hagas tu ni el del Grau. ¿Pero no es de la Generalidat?
Si el PP de Gandia no quiere el tranvia y por su culpa no se hace, que no vengan mas por el Grau a contarnos milongas. Que desilusión provoca el PP de Gandia y que pogas ganas ponen en su trabajo.
Estaras cien años de alcalde con esta oposición.

ANTITAUTERO dijo...

MAL VEC L ASSUNT, EL PP JA ESTA FICANT EXCUSES PERQUE SABEN QUE D EL PLA CAMPS NO ES FARA RES O QUASI RES ,NO SOLS A GANDIA SINO A LA RESTA DE LA COMUNITAT VALENCIANA , PERO SI PREPAREM EL PROJECTE TAL VEGADA, AL PROPER PLA ZAPATERO 2010 , ES PUGA DUR ENDAVANT.

Héctor dijo...

Sols te un inconvenient¿? Jo no crec que sols tinga un inconvenient. No se massa del projecte, pero per el que se, no parlem de una macro reforma¿? imatgine que cambiara la fisonomia per exemple de la primera linea, i ademes parlem de reformar, el que anteriorment s´ha reformat. No entenc perque es fa una cosa, als pocs anys es reforma, uns pocs anys despres s´amplia, uns pocs anys despres es modifica....etc. De totes formes, no crec en la idea que el tranvia unixca mes o menys el grau i la platja, del que heu podria fer o fa el carril bici, o el autobus, tindra la mateixa utilitat, pense jo, es a dir, en estiu ple de gom a gom i utilitzat per turistes en la seua majoria, i en hivern buit. No m´acaba de convencer massa el projecte, i tinc molts dubtes al voltant d´ell, de totes formes, com ja deia abans no estic informat a fons del projecte, i com a ciutada de carrer es un poc complicat accedir a eixa informació i poder opinar amb més arguments o coneixement.

Anónimo dijo...

Moderna modernitat... Ni crec que siga una construcció difícil, ni faraónica ni imposible. Si crec que és una construcció deficitària, no primària i inncessària del tot... Es vertebrarà Gandia amb el Grau.... però quin Grau? Perque és molt gran ja... el de l'altra part del riu? Arribarà el tranvia a zones com Venècia o Rafalcaid? Perquè pareix que tan sols sapiam d'ixes zones en eleccions, estius i quant es fan visites institucionals arreplega vots... Si la inversió inicial son 16 milions i a lo tonto a lo tonto costará un mínim de 25... cuants assesors farà falta contratar per a fer la resta? A més... quina empressa s'adjudicarà la concessió? Perque si ho fa la marina es per matar-la ja que si no es capaç de millorar el seu servei Gandia-Grau-Platja s'encarregarà d'un tranvia deficitàri com toca? I si no ho fa una empressa local (Deu ens lliuere de noves societats creades per amics, cunyats, dones o fills dels rejidors) per a qué un tranvia que no done ni diners ni treball a la localitat? Sent la tercera ciutat més endeudada de la Comunitat (que per cert senyor Orengo gràcies per comparar-nos en Benidorm que es la segona) no serà aquest Tranvia el Terra Mítica gandiense i un déficit que arrastrarem (un altre més per a variar...) tots els ciutadans? Per una ciutat millor, polítics (TOTS) miren a terra i baixen del burro que ja hi ha prou... I als que gobernen... en Torrent si guanyen no tindrán lloc per a tots... i qui vuga entendre que entenga...

PEDRO dijo...

Una vez mas ante un proyecto de calidad , interesante , provechoso para los ciudadanos de a pie, y que daria a GANDIA una cara de ciudad moderna e innovadora , nos sale el PP de TORRO con la envidia , el rencor y la mania de tirarlo todo por tierra.
Pues hay que lucharlo a tope para llevarlo a cabo , y si no se hiciera explicar bien explicado la politica de tierra quemada que practica TORRO y sus acólitos.

Vaya politicos(¿son politicos? ) que tenemos en el PP en esta ciudad , son a la postre fiel reflejo de los populares de esta COMUNITAT , de los que reciben las ordenes y consignas.

Anónimo dijo...

És veritat que el proyecte del tranvia redactat és de via única?
Es que fins que m'ha arribat esta notícia estava totalment d'acord amb el projecte, però, si es així no té cap sentit fer-ho.
No ho entenc.

José Manuel Orengo Pastor dijo...

Com que causa molt d'interes aclarire tres aspectes de sentit comú respecte al Tramvia:
1.-La Generalitat té l'obligació d'aceptar el projecte de l'Ajuntament. A més a més éste a segut refrendat pel Consell de Participació Ciutadana.
2.- Es pot estar més o menys a favor però no em crec que alguna persona puga estar en contra si no es per fanatisme de partit.De fet el PP i el Bloc s'han abstes.
3.- El Tramvia es farà. Es una promessa electoral que pensem cumplir, i les desqualificacions sense arguments desqualifiquen sempre al que les emet.
Fins sempre Blogueros.

Anónimo dijo...

APRECIADO ALCALDE:
ME PARECE ESTUPENDO QUE TODOS LOS PARTIDOS POLITICOS QUIERAN CUMPLIR SUS PROMESAS ELECTORALES Y EN ESPECIAL LA DEL TRANVIA .
ME PARECE ESTUPENDO QUE LA GENERALITAT APRUEBE CON DINERO DE TODOS LOS CIUDADANOS VALENCIANOS LA PETICION DEL AYUNTAMIENTO.
ME PARECE ESTUPENDO QUE EL CONSELL DE PARTICIPACIO HAYA REFRENDADO LA PROPUESTA.
AHORA ME PARECERIA TAMBIEN ESTUPENDO QUE SE HICIERA PUBLICO POR PARTE DEL AYUNTAMIENTO,DE LA CONSELLERIA,DEL CONSELL DE PARTICIPACION CIUDADANA UNA CUENTA DE EXPLOTACION PROVISIONAL A LOS AÑOS QUE UDS DECIDAN .ES DECIR INGRESOS A 1 EURO Y GASTOS DE PERSONAL, MANTENIMIENTO AMORTIZACION DE INFRAESTRUCTURAS GASTOS FINANCIEROS ETC PARA ASI TENER MAS INFORMACION Y PREPARARNOS LOS CIUDADANOS DE GANDIA EL AHORRO PARA PODER PAGAR EN IMPUESTOS EL DEFICIT QUE NOS TRAERIA ESTA PROMESA ELECTORAL DE TODOS LOS PARTIDOS POLITICO ESPERAMOS MUCHOS CIUDADANOS DE GANDIA Y POR SUPUESTO DEL GRAO YA QUE EN PRINCIPIO LOS DE LA PLAYA NO CUENTAN YA QUE A ELLOS NO LES LLEGA

Anónimo dijo...

Bon dia!

A vore, el tramvia si no arriba al FINAL de la PLATJA es una pèrdua de temps i diners. I per què?

Fer transbordament en el GRAU per agafar un autobús no és rentable perquè hi haurà que esperar dues vegades (una, per al tramvia; dos, per al autobús): pèrdua de temps (València té una xarxa de metro i bus i sí que permet fer transbordament metro-metro i bus-metro. Però Gandia NO és València.).

Si fem (i dic fem perquè ho pagarem tots els gandiencs) un tramvia és per substituir l'actual marina gandienca. Seria una pèrdua de diners tindre tramvia i marina alhora si fan la mateixa línia. I si el tramvia no compleix el mínim requisit que fa la marina, aleshores més val no fer res.

Conclusió: un tramvia es una inversió de diners (de TOTS nosaltres) per millorar la PUNTUALITAT, ampliar l'HORARI, utilitzar ENERGIA RENOVABLE (elèctrica) i reduir la CONTAMINACIÓ produïda pel autobús.

NOTA: Tot això es baix el meu punt de vista.

PD Gràcies a tots els bloggers per mantindre-ho viu.

Anónimo dijo...

hola!.
Estic interessat en assabentar-me de quin serà el recorregut exacte del futur tramvia.
A quins carrers afecta i on seràn les parades.
No trobe el proyecte en la xarxa.
Podeu ajurdar-me?