viernes, 7 de noviembre de 2008

HOMENATGE A JOSEP PIERA


Ahir férem un merescut sopar homenatge a Josep Piera, amb motiu dels seus 40 anys de magnífica trajectòria literària. Acompanyat dels seus amics i companys i en presència dels portaveus municipals, compartírem taula i mantell en un acte molt senzill, amb parlament d’ Ignasi Mora i del mateix Piera en “Ca Vicent”.
He llegit alguns escrits de Piera i, darrerament, hem compartit taula més d’una vegada. Josep Piera és una persona generosa, que provoca que estigues a gust al seu costat. És una persona entusiasta, oberta i dinàmica que sempre duu el discurs a l’acció o a la resposta més enllà de la quotidianitat, de la realitat concreta o de l’espai local.
M’agrada i compartisc esta manera de ser i de pensar. Tota societat necessita de persones lúcides i imaginatives que obrin l’esperit a noves expectatives i que mostren que l’autoestima és el millor antídot contra el provincianisme, la curtedat de mires o el conformisme, tant en el camp personal com en el social.
És cert que tot creador sol ser individualista i egocèntric, de la mateixa manera que hi ha polítics que tendim a ser consensuadors i relativistes; i pot ser per això estos solen ser oficis difícilment compatibles.
Reconec que no sóc una persona massa partidària dels homenatges però sí que ho sóc del reconeixement d’allò de bo que fan les persones per la seua societat.
I ací en el blog, com ho vaig fer ahir al sopar, com Alcalde de la ciutat, vull fer pública la meua admiració per la talla intel•lectual de Josep Piera i per la seua estima a la ciutat i al país; pel que ha fet fins ara, i pel que de segur farà i farem en els propers anys.
Per la meua part, no hi quedarà.
Fins demà
Share/Bookmark

6 comentarios:

Browner...Seguro? dijo...

Qué necesidad hay de provocar malestar en un sector de la sociedad Gandiense (Semana Santa) con el retraso de las obras de la Vila Nova hasta después de Fallas, si las obras se tienen que hacer que se hagan y cuanto más rápido mejor (que no ocurra como el desastre del Paseo), pero habéis puesto a un montón de gente de uñas con el ayuntamiento por este retraso y es que llevan toda la razón, si los falleros pueden pasar porque no ellos, Mut tiene más peligro que una piraña en un bidé, ten cuidado que estas tonterías son las que pasan factura.

Anónimo dijo...

Benvolgut Alcalde, et menjaries un "arroset" de eixos que feia el teu amic Josep Piera????

Carlos V dijo...

Lo de las fallas en Gandia alcanza limites insospechados. Cuando el año pasado coincidieron con la S.Santa, estos debieron de modificar los recorridos de las procesiones (que si es por antiguedad, creo que los capuchinos son bte mas antiguos que los falleros). Y ahora con la reforma, se habla de las fallas, de las cabalgatas... ¿Nos hemos vuelto locos o que? Las fallas son unos dictadores y los comerciantes y los vecinos son mucho mas importantes, el Ayuntamiento que deje de bajarse los pantalones y pensar con un poco de cabeza. Lo importante es que se acaben cuanto antes las obras para que no cierren muchos negocios (como ocurrió con la Rep. Argentina o el Prado) y las fallas que las planten en otro sitio y que cambien el recorrido de las cabalgatas. UN POCO DE SENTIDO COMUN!!!!

Cata dijo...

La que te esta cayendo encima,¡Mama mia!, ya lo dice el refrán " Cuando las barbas de tu vecino veas cortar....."
Alcalde, cierra filas porque esto viene de dentro.

Señor Marron dijo...

Si el Centre Històric está en la UVI, por qué en su día no se contó toda la verdad sobre el cáncer que tenía.
Es de esas cosas que nunca entenderé, al final, los del Centre han mordido la mano después de haberlos ayudado y de haberse quedado con la pasta de La Vital.

Anónimo dijo...

Hoy el Mundo te vuelve a dar de pleno y tu con la Torronitis, quien te esta asesorando...