miércoles, 20 de junio de 2007

DE NOU, ALCALDE

He començat la setmana essent, de nou, l’Alcalde. Després d’una investidura tranquila, la sensació que tinc és de continuitat. Però alguna cosa dins de mi em diu que estos 4 anys que ara comencen seran anys de fortes evolucions i canvis. Espere encertar.
Crec- com deia en el discurs d’investidura- que els ciutadans ens demanen una altra manera de fer política: menys partidista, més sincera i de major proximitat. Volen pensaments i reflexions autèntiques, i no volen discursos plens de grans paraules i buits d’ànima i sentiments.
Servix per alguna cosa votar en les eleccions? El 30% de les persones amb dret a vot pensa que no. El 70% restant, almenys, encara vota (alguns per inèrcia històrica).
Cal ser polítics d’una altra manera. Més persones i menys d’organitzacions i de partits… Ser polítics com quan no fem de polítics, i traslladar eixa essència a la pràctica, als debats i als discursos. En resum, cal traure el millor que tenim dins, com a persones, per a que els ciutadans puguen endur-se de nosaltres una millor percepció i converti-nos, per tant, en millors polítics.

Fins demà
Share/Bookmark

17 comentarios:

Anónimo dijo...

Clar que la gent demana politics més propers i humans, i menys estrategues sectaris. I em sembla genial buscar grans consensos, avantposant els interesos de la ciutat a determinades ideologies. Ara, no en pla "happy flower". Amb el peus a terra: hi ha temes rellevants on no hi haurà consens, on la visió d'"interés per la ciutat" es radicalment oposada d'un partit a altre(p.ex: marjals, Ahuir, golf, taulell). Ahí no hi ha consens, i per tant s'imposa la ideologia. Son els "grans" temes on els representants deixen de ser gestors i es posen l'uniforme de polític. "V"

Anónimo dijo...

Las organizaciones están formadas por personas, no debe haber una distancia entre organización y personas que conforman las mismas.

Las eleciones sirven para aquél que quiere que le sirvan, por esto se vota.

Pedimos Orengo que seas tu, ya has demostrado ser sincero y próximo, la diferencia que veo ahora respecto a las eleciones anteriores son dos, primera, es que te han elegido por mayoría nunca registrada por el PSOE en Gandía, y esto es por haber sido muy próximo a los ciudadanos, la segunda diferencia es que ahora no tienes a las pirañas que antes parecía que te apoyaban y ahora no dependes de ellos, y quizás por esto, hay que brindar que lo harás mejor que nunca.
Tienes una oportunidad de gobernar sin el látigo de Bloq,y el bloq, tiene la oportunidad de demostrar que no miran por su bolsíllo más que por Gandía.
Tienes horizontes que puedes llenar de más apoyo a las personas, tienes una cosa nueva, eres el número uno y no como el uno de antes, esto es quizás lo mejor para ti como cambio, y lo mejor para Gandía que contigo volverá a ser la referencia de una ciudad siempre nueva.

Anónimo dijo...

veig que t'has animat amb la setmana que tens per davant d'escriure'ns als seguidors del blog.

Jo consells no t'en puc donar, però d'opinió meva si.

Aquesta legislatura, segueix sent l'alcalde prop a tots, segueix passejant pel Passeig, segueix atenent a la gent pel carrer (una mica pesat fer un trajecte però es el que te ser Alcalde), recorda que tu vas dir,, que Alcalde ets les 24 hores.

La gent ha valorat tindret prop, perquè tu l'has atés un dia, que d'ací 4 anys ni recordaràs tal vegada, però eixa persona recordarà sempre que li vas fer cas o almenys ho vas intentar.

bon dia i endavant

Browner...Seguro? dijo...

Enhorabuena.. y van mil con esta ya..

En serio Alcalde.. espero que no me defraudes, todo lo escrito en este "post" es exactamente lo que yo espero de los politicos, en este caso de mi alcalde y lo que yo practico en mi vida dia a dia...hay que implicarse pero por el bien de todos, no solo por los de un color, pero nunca hay que perder de vista que querian los que te votaron, no lo olvides la gente es de todo menos tonta y lo ha demostrado, sigue haciendolo igual de bien y no tendras ningun problema.. pero que no te sobrepasen los "profesionales" del lio y de las cosas mal hechas, siempre un ojo encima de esas cosas que dan tanto mal ambiente a el dia a dia.

saludos

Browner...Seguro? dijo...

En el Blog del meu amic Xavi... http://vintnucs.blogspot.com/ ni'ha un post que ma fet pensar...

Jose Manuel, existe la certidumbre que vas a pactar con Mut y que va a formar parte del gobierno local, seria muy complicado de entender por muchos, creo que ese post esta muy bien expresado lo que pensamos muchos, creo que ideas como esas se deben de tener en cuenta antes de equivocarse.

Saludos

Anónimo dijo...

Jo supose que ara fa 4 anys, politicament, eren altres temps... si vols, una eternitat. Humanament, son 4 dies. I m'és dificil oblidar l'espectacle antidemocràtic del que han fet gala aquesta plataforma des del primer moment que fores Alcalde dins fa 6 mesos, i no em crec que, justetet ara, honestament hagen canviat pel be de la ciutat. Senzillament no m'ho crec. "V"

Anónimo dijo...

Hola browner.
Lo del pacto con Mut.
Creo que se ha de tener en cuenta que vivimos en Gandía, en una ciudad abierta, con Orengo al frente, No pienso como usted que un pacto con Mut no se entiende.
-Primero las personas cambian, y bienvenido al trabajo a aquél que quiere trabajar por el bien de Gandía.
-Orengo antes de llevar la marca del PSOE, lleva la marca de hacer por gandía y por Gandía, más allá de la filosofía política partidísta.
- Orengo es un Hombre de que hace posible el persona a persona, y esto implica que cuando se ha de trabajar por la ciudad, sólo se debe valorar la eficacia y el buen hacer venga por donde venga.
-No veo que la gente ahora sigue el discurso de derecha e izquierda en una localidad, lo que todos apreciamos es el progreso por un grupo elegido por el pueblo.
-Mut es un hombre que debe demostrar su capacidad de servicio por la ciudad, y creo que si se pacta con él, demostrará que vale y esto ya es mucho.
-Me gustaría remarcar, que por encima del signo político, están las personas, y si esto se entiende, se aplaude cualquier iniciativa en pro de hacer por la ciudad un referente de entendimiento, que quizás este pacto haría que en otras ciudades copien un modelo de gestión que está por encima del protagonismo partidista de nadie. y así se aprende que es posible formar un gobierno multimarca y sin crispación porque reune a las personas con ganas de hacer bien su trabajo

Anónimo dijo...

En la vida es totalmente imprescindible tener claro a donde vamos y que valores defendemos . Para defender esos valores ( digo defender porque ya se sobreentiende que enfrente tendremos los que piensan de modo contrario ) se necesita ante todo conseguir el poder y despues saber mantenerlo .
Nosotros , los socialistas , defendemos por encima de todo y entre otras cosas , una sociedad abierta , laica y plural , y eso es lo que les duele a nuestra derecha . Esa derecha que nos querria imponer sus dictados y su pensamiento , al contrario que nosotros que no obligamos y dejamos elegir.
La vida , la politica , no es sencilla , pero ahi radica la grandeza de vivirla en un caso y de practicarla en el otro .
Sabes que confiamos en ti y que te apoyaremos .
Que tengas un buen dia .

Anónimo dijo...

PENSANDO EN VOZ ALTA


Esta ciudad sigue a la espera de que, por parte de los que apoyaron y consintieron que hace cuatro años se amenazara de muerte a los regidores de otros grupos del consistorio, se ofrezca una rectificacion y un desagravio , pues de no ser asi van a llevar esa mancha en sus curriculums y van a ser poco creibles en sus planteamientos politicos. Esta ciudad no olvida la sesion de investidura de hace cuatro años y de que NOS QUERIAN LLEVAR AL PAREDON MIENTRAS USTEDES SE REIAN Y ASENTIAN.
Tambien esta ciudad no olvida que ustedes en esa sesion de investidura llamaron GRANUJAS a los regidores del PSOE Y DEL BLOC- EV . ¿TAMPOCO VAN A DAR NINGUNA EXPLICACION A ESE COMPORTAMIENTO?
Y ahora parece que quieran dar lecciones de civismo y de democracia tanto los que se han quedado en el PP como los que se han montado un partido nuevo .
La ciudad tiene memoria y no se cree que ahora son unos angelitos y ustedes deben saber que todo esto pasa factura y no se puede ir por la vida de sobrados ni de matones.

Anónimo dijo...

És curiós, graciós, hipòcrita però per sobre de tot: TRIST, tot el que ara esteu dins sobre un pacte amb Mut, molt trist. Per què no ho fereu fa quatre anys i es quedareu a l'oposició, senyor Orengo, i així que el senyor Mut, que ha estat del PP i membre del govern més lesiu amb el territori i la nostra identitat que mai no ha tingut el nostre País, haguera estat alcalde. Tan debó el Bloc - Esquerra Verda no l'haveren recolzat, tan debó no li havera prestat els seu vots,ara no seria vosté alcalde amb complexe de pastor eclesial.

Browner...Seguro? dijo...

De verdad que resulta muy incomprensible que se pueda pactar antes con MUT que con el bloc, yo desde luego no lo entiendo por mas que lo intente, tus razones tendras pero va a ser dificil de explicar.

Por cierto te recuerdo que en chat que tuviste en el levante-emv, precisamente mi pregunta fue "Si necesita un solo voto para poder gobernar y este lo tiene Mut y el Bloc con quien de los dos pactaria" y tu respuesta fue que siempre tenias mas simpatia a la izquierda que a la derecha, pues algo ahora no cuadra y ademas no te fies de Mut y el monje negro que sigue moviendo los hilos.

Saludos

Anónimo dijo...

100% d'acord amb el comentari de l'anònim de baix de tot.

Si volia que l'extrema dreta entrara al govern de Gandia, ja l'haguera votada jo directament (perquè, no ho oblidem, Mut era "zaplanista", el sector més "dur" del PP i, de fet, eixe va ser un dels motius pels quals el van fer fora).

Encara recorde com, fa dies, hi havia el rumor que el BLOC anava a pactar amb Plataforma i el PP per a fer fora al PSOE... Jo me'n réia... Un rumor, sense dubte, estés pel PSOE per a desacreditar al BLOC i pintar-lo com a de dretes...

Ací teniu, ben a la vista i sense amagar-se, qui pacta amb la dreta.

Em sembla LAMENTABLE. Entenc una mica la posició estratègica, ja que permetent que la Plataforma entre al govern local li possibilita una certa continuïtat a la ciutat (d'una altra manera, per a les pròximes eleccions ja estaria reintegrada amb el PP i, probablement, aquests guanyarien les eleccions) i d'aquesta manera furtar-li vots al PP...

...però que no oblide que Gandia és una ciutat "roja" i valencianista, i que eixos suposats beneficis li poden eixir per la culata si traeix al seu electorat natural.

Ai Orengo, que ens pensàvem que eres més sabut...

Browner...Seguro? dijo...

Se consumo el desastre.. Mut ¿urbanisme y medio ambiente?.. y los juicios por Marxuquera y Rafalcaid?.. lo siento, pero no te entiendo, me acabo de llevar una gran desilusion.. igual eres capaz de explicarlo y que muchos como yo te entendamos.. pero en este momento desde luego NO

Anónimo dijo...

Browner... m'acabes de llevar el comentari!

MARE MEUA QUIN PELOTASSOOOOOOOO!!!!

URBANISME I MEDI AMBIENT PER A MUT!!!!!!!!!!!!!!!! TOCA'T ELS OUS!!!

LA MARE QUE VA...!!!

A LES PRÒXIMES ELECCIONS VOTARÀ RITA LA CANTAORA.

Mare de Déu Senyor, Orengo... Fen-te el moixet, fen-te el moixet...

PA CAGAR-SE I NO TORCAR-SE.

Xavi dijo...

Efectivament, de nou alcalde. Però possiblement el alcalde amb menys coherència de tota la història democràtica de Gandia. I més, amb Mut com a regidor d'urbanisme (digam adeu a la platja de l'Ahuir), de medi ambient (quin tipus de medi ambient ens espera amb aquest radical de la dreta valenciana ?) i de planificació i projectes. Has sigut molt llest, perquè amb la quantitat de feina que tindrà l'home no tindrà temps a fer un altra cosa que gestionar, mentre's 4 dels teus regidors es dediquen a prendres cafés i vendre fum a les asociacions de Gandia (que és lo que millor feu). Vorem com t'ix la jugada i com acaba aquest govern antinatura. No crec que dureu junts els 4 anys de legislatura. No passa res, el Bloc tornarà a donar-te el apoyo que necessites aleshores, perqué nosaltres sí que pensem realment que una politica d'esquerres és possible a la nostra ciutat.
Sort i bon viatje. Ens tornarem a vore Jose Manuel.

Anónimo dijo...

Gracias, Orengo y primo, por traicionar mi voto. Tomo nota.

Anónimo dijo...

De verdad que no teneis ni idea la mayoria de los que escribis excatedra .
Os faltan muchas horas de clase o lo haceis con toda la mala leche que podeis.
El tiempo dara o quitara razones y pondra a cada uno en su sitio , pero los toros hay que torearlos y no darse de maestros desde la barrera .
Adelante alcalde y me da que ha acertado de pleno y eso duele a muchos.
Saludos.