Divendres entra en funcionament un dels seveis més esperats pels ciutadans de Gandia: el transport públic urbà.
“L’urbà” tindrà un cost anual per a les arques municipals de més de 1.200.000 euros/ any (200 millons de pesetes). És pràcticament gratuït per a majors (11.000 persones) i per a estudiants (2.500) i molt barat per a joves (més de 9000). A més, gràcies als abonaments i els descomptes, serà un servei asequible per a tot el món. Per arredonir-ho, “La Marina” rebaixa els seus preus considerablement.
L’ aposta per este nou servei, que millorarà la mobilitat a moltíssimes persones en Gandia, és tan forta i important per a la ciutat que va ser discutida fins l’últim detall i, finalment, aprovada per unaminitat de tots els regidors de l’ajuntament i pactada amb la Conselleria d’Infraestructures.
Divendres comencen a circular els primers 7 autobusos de tamany mitjà, d’última tecnologia i que conformaran dos línies que cobriran pràcticament tot el casc urbà de Gandia.
Tot i que hem adaptat xicotetes reformes en alguns carrers (els nous autobusos caben en tots), els entesos ens diuen que és normal que al principi tingam algun que altre problema (ha ocorregut en totes les ciutats on s’ha implantat este nou servei).
El que em costa d’entrendre són les campanyes de desprestigi que estan llançant-se sobre este gran servei de ciutat: que si no cap, que si no són autobusos ecoefients, que si el color verd és perquè estan en la selva, que si s’han perdut més de 100 places d’aparcament al meu carrer, etc.
Estarem damunt, serà un èxit, encara que alguns preferisquen baixar-se i agafar o tirar-se de la moto, i caldrà estar ben atents- ara més que mai- per a distingir els error que necessàriament haurem de corregir en una implantació com esta, dels comentaris malintencionats dels que sempre s´han negat a qualsevol canvi i avanç.
Recorden la peatonalització del Centre Históric?
Fins demà
“L’urbà” tindrà un cost anual per a les arques municipals de més de 1.200.000 euros/ any (200 millons de pesetes). És pràcticament gratuït per a majors (11.000 persones) i per a estudiants (2.500) i molt barat per a joves (més de 9000). A més, gràcies als abonaments i els descomptes, serà un servei asequible per a tot el món. Per arredonir-ho, “La Marina” rebaixa els seus preus considerablement.
L’ aposta per este nou servei, que millorarà la mobilitat a moltíssimes persones en Gandia, és tan forta i important per a la ciutat que va ser discutida fins l’últim detall i, finalment, aprovada per unaminitat de tots els regidors de l’ajuntament i pactada amb la Conselleria d’Infraestructures.
Divendres comencen a circular els primers 7 autobusos de tamany mitjà, d’última tecnologia i que conformaran dos línies que cobriran pràcticament tot el casc urbà de Gandia.
Tot i que hem adaptat xicotetes reformes en alguns carrers (els nous autobusos caben en tots), els entesos ens diuen que és normal que al principi tingam algun que altre problema (ha ocorregut en totes les ciutats on s’ha implantat este nou servei).
El que em costa d’entrendre són les campanyes de desprestigi que estan llançant-se sobre este gran servei de ciutat: que si no cap, que si no són autobusos ecoefients, que si el color verd és perquè estan en la selva, que si s’han perdut més de 100 places d’aparcament al meu carrer, etc.
Estarem damunt, serà un èxit, encara que alguns preferisquen baixar-se i agafar o tirar-se de la moto, i caldrà estar ben atents- ara més que mai- per a distingir els error que necessàriament haurem de corregir en una implantació com esta, dels comentaris malintencionats dels que sempre s´han negat a qualsevol canvi i avanç.
Recorden la peatonalització del Centre Históric?
Fins demà
8 comentarios:
realment aquest servei és una basura. heu llevat places d'aparcament, heu fet una autopista per on hi ha dos col·legis (és difícil ser tan inepte), heu cabrejat a l'associació de veïns del centre històric, hi han embussos en mitja gandia per culpa de la policia, que no es preocupa que la grua faça el seu treball i, per tal d'arredonir-lo tot, ara vos estranya que la gent estiga en contra del transport públic.
Sr. Orengo, ahir, a Zapatero li van preguntar quant costava un café, i ell va dir que 80 cm., igual...
Jo li preguntaria... quant costa un taxi un dissate per la nit? (també és un transport públic i vostés han permés pujar les tarifes)...
Jo li diré, pq segurament vosté no ho sabrà (es natural), la setmana passada 16'35 €... 2.720 pts... s'havia plantejat vosté que això és el que paguem els que usem el taxi per tal d'anar de la platja de Gandia a Gandia? sap vosté que és més barat anar de València a l'aeroport de Manises en taxi que de la platja a Gandia?
Estic segur que hem donarà una bona resposta, i, no crega que, malgrat això, els autobussos són una bona alternativa.
LLevas toda la razon y yo estoy convencido que l'urba es un servicio muy importante para esta ciudad, uno mas de los que se van dando en una gran ciudad como es Gandia, la gente lo critica todo sea como sea, porque es mas facil criticar lo que oyes por ahi que lo que realmente ocurre... pero salvado esto si que pediria a los responsables correspondientes que las cosas se hagan BIEN por el bien de todos, si no las criticas van a ser muy fuertes.. de momento no es de recibo que la pintura verde de la parada de l'urba en la avgd de beniopa enfrente del torreon ya no exista despues de 2 dias de lluvia, total hace una semana que se pinto y no es normal que no quede nada visible.. solo queda la suciedad verde, eso con una semana no es normal, alguien no hace bien su trabajo.
que barbaritat.... voro, como se puede decir que el servicio urbano es una basura, en este pais la gente esta demasiado acostumbrada a estar en contra de todo, yo creo que es un servicio fabuloso y que hacia falta.. y claro seguramente es que los del centro historico no van a benipexcar, ni a beniopa, ni a corea, claro lo tienen todo a mano, para que lo necesitan.. ademas con lo bien que va tener el coche aparcado toda la semana a 2 minutos de la calle mayor y ahora nos molestan.. como es posible, menudo ayuntamiento... por favor, un poco de respeto por todos los demas habitantes de esta ciudad que no vivimos en el centro historico, ademas para ir a los dos colegios del centro historico se puede ir a pie perfectamente, no hace falta generar las colas que se generan para llevar a los niños al colegio, y lo de la grua puede ser verdad pero si la gente fuese un poco mas respetuosa con todos y no aparcase donde le da la gana no haria falta la grua, que hay gente que le importa un pito los vados y las doble filas, aparcan mal incluso para entrar al bar.. y lo del taxi es un servicio publico pero privado y existen unas tarifas y la noche es la noche, y efectivamente puede ser caro pero es lo que hay, y por cierto el señor Zapatero dijo 80 centimos el cafe.. te adjunto un calculo....
Un lector de Microsiervos resuelve el misterio del precio medio del café en España:
“Como estaba un poco aburrido y tras leer el Wiki de Escolar he decidido calcular la media del precio del café, para ver en cuanto ha errado nuestro señor presidente. Para ello he seguido las siguientes pautas:
• No he incluido los que se indicaban como «de máquina». Únicamente de cafeterías.
• No he incluido entradas repetidas, obviamente.
• Cuando se indicaba que oscila entre X e Y he sacado la media para tomarla como cálculo.
• Cuando se indicaba normal, cortado, con leche, he optado por el normal, pues la pregunta que le hicieron a Zapatero era «¿ Cuánto cuesta un café?» y no «¿Cuánto cuesta un café con leche?». Aun así a veces he debido incluir «con leche» o «cortado» por falta de datos.
Tras sumar todo he obtenido:
N = 165 cafés. Total = 147,205.
Precio medio = 0,89 céntimos
Habría que calcular la desviación estandar y aplicar un test t de Student para ver si 0,80 se incluye dentro del intervalo de 0,89, pero no estaba tan aburrido.
PS: Nótese que en Valencia hay una entrada (que he desechado, obviamente) que dice: «Valencia, paga Zaplana 12000 €.»
TODO LO NUEVO CUESTA DE ASIMILAR. YO SÍ ME ACUERDO DE LAS CRÍTICAS CUANDO SE PEATONALIZÓ EL CENTRO HISTÓRICO, O LA PLAZA DELS COLOMETS O CUANDO SE REFORMÓ EL PASEO MARÍTIMO... ETC.
TAMBIÉN RECOGIERON FIRMAS LOS VECINOS DEL CARRER DE BAIX EN CONTRA DEL CAMBIO DE DIRECCIÓN DE LA CALLE (QUE HA SIDO TODO UN ACIERTO PARA EL TRÁFICO).
AL FINAL... YA NO CONCEBIRÍAMOS GANDIA SIN TODOS ESTOS CAMBIOS QUE HAN RESULTADO MUY POSITIVOS.
SUPONGO, SR.ORENGO, QUE DEBE SER MUY DIFICIL ESO DE GOBERNAR PARA TODOS ... EN ESTA SOCIEDAD INDIVIDUALISTA, CADA UNO DEFIENDE SOLO SUS PROPIOS INTERESES.
Y RESPECTO A LAS CRÍTICAS DEL PP, YO NO LES HARÍA NI CASO: FORMAN PARTE DE SU CAMPAÑA ELECTORAL.
ESO SÍ, ESTEN ENCIMA DE VERDAD Y CORRIJAN TODO LO QUE HAY QUE CORREGIR.
SUERTE .. CUENTA CON MI APOYO.
L'aposta pel transport públic em semba un encert¡¡¡ Una decissió atrevida i que de segur comportarà uns beneficis col.lectius. Respecte al posicionament dels veüns del Centre Històric, dir que l'egoisme d'uns pocs no poden perjudir a la resta. Molt de queixar-se, molt de manifestar-se, però es la zona més cara de Gandia. L'urbà és i deu ser un servei per aquells que més ho necessiten. Un 10 i tota la sort del món.
Bueno vamos a ver lo que dice este VORO :
Como todo buen ciudadano empieza descalificando sin dar una sola razon . Enhorabuena VORO , BASURA HAY MUCHA EN MUCHAS PARTES , pero desde luego lo que es un acierto y de los grandes es el URBA , pero claro duele mucho que lo pongan en marcha otros .
MIra VORO los embudos en gandia los provocan los conductores que no respetan las señales ni las mas minimas reglas de conduccion.
Mira VORO es MENTIRA (SE FALTA A LA VERDAD) que como dices la gente este en contra del URBA . Esa aseveracion que haces y te quedas tan satisfecho es propia de una cultura politica basada en la mentira , la manipulaciion y la propaganda . ¿TE SUENA ESA CANCION?
Mira VORO ¿DE VERDAD SABES TU LO QUE VALE UN CAFE? Perdona se me olvido que estais en la posesion de la verdad absoluta y los demas somos lo que somos.
Sabes VORO que cuesta un JET PRIVADO para ir de valencia a madrid ?
l'urba es una necesidad para nuestra ciudad y sobretodo para la gente que vivimos en barrios periféricos, pero también es verdad que las medidas del autobús generan problemas de tráfico, problemas de aparcamiento, que cada vez hacen falta más, en una ciudad que cada vez está más poblada.
un autobús interurbano anunciado a bombo y platillo como el autobús más ecolcológico, un autobús que consume gasoil. donde está la ecología aquí.
A vore, Voro, jo també sóc jove i de vegades he d'agafar el taxi el dissabte per la nit per a eixir de marxa, però tot el teu missatge em sembla UNA AUTÈNTICA GILIPOLLADA.
Has de saber distingir entre un que agafa l'autobús per a anar a treballar, o perquè viu a l'altra punta de Gandia, o perquè està major i no li funcionen bé les cames. En tots aquests casos, ho fan perquè no tenen més remei o perquè fer-ho a pata els suposa un esforç molt considerable i una pèrdua gran de qualitat de vida.
A partir d'ahí, hauries de distingir a aquesta gent i al xavalet de 17 anys que se'n va als pubs de la platja de bufera. Això no és una necessitat. És un luxe. I els luxes es paguen. Segur que després, en la platja, et fas quatre o cinc cubates a 6 euros. Això ja no et sap malament? També tens la Marina. Això no val 16 euros. Probablement no aniràs tan còmode con en el taxi, et tocarà compartir espai amb gent que no coneixes i tardaràs més a arribar. Però amb 1 euro i poc fas la festa.
Anar amb limousina també és transport públic. I anar amb avió de classe primeríssima també és anar amb transport públic. Però has de diferenciar entre això i un transport municipal i PER A TOTS que siga de qualitat.
L'Urbà és una grandíssima aposta. Potser no funcione tot a la perfecció des del principi. Almenys s'està pel bon camí. Ara s'ha de potenciar, pul·lir i augmentar el nombre de línies. Si això va acompanyat d'una reducció de l'ús del transport privat... eixiríem tots guanyant i de bon tros.
Publicar un comentario